Ekonomi

Kuveyt Türk, yılın ilk yarısında net kârını yüzde 73 artırarak 10 milyar TL’ye yükseltti.

Kuveyt Türk, yılın ilk yarısında net kârını 2022’nin aynı dönemine göre yüzde 73 artırarak 10 milyar TL’ye çıkardı.

Ocak-Haziran transfer finansal sonuçlarına ilişkin bankadan yapılan açıklamaya göre, Kuveyt Türk’ün fon büyüklüğü yılbaşından bu yana yüzde 32 artarak 397 milyar TL’ye yükselirken, tahsis edilen fon büyüklüğü ise 287 milyar TL’ye ulaştı. yüzde 45 artış.

Kuveyt Türk’ün dış ticaret finansmanı yüzde 50 artarak 44 milyar TL’yi aşarken, ilk yarıda dış ticaret işlem hacmi 10 milyar doları aştı. Kuveyt Türk, yılın ilk yarısında net kârını 2022’nin aynı dönemine göre yüzde 73 artırarak 10 milyar TL’ye ulaştı.

35 milyar TL özkaynağa ve 557 milyar TL aktif büyüklüğüne ulaşan Kuveyt Türk, bankacılık sektöründe aktif büyüklük bazında 10. sıradaki yerini korurken, iştirak finansal kuruluşlar arasındaki liderliğini de korumuştur.

“Reel ekonomiyi ve sürdürülebilir kârlı büyümeyi desteklemeye devam ediyoruz”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Kuveyt Türk Genel Müdürü Ufuk Uyan, iştirak finansmanı temelleri doğrultusunda geliştirdikleri çalışma ve hizmetlerle 34 yıldır müşterilerine başarıyla hizmet verdiklerini belirtti.

Üretim, ihracat ve yatırıma öncelik vererek reel ekonomiyi desteklediklerini ve sürdürülebilir kârlı büyümelerini artan ivmeyle sürdürdüklerini kaydeden Uyan, şu sözleri kullandı:

“En değerli stratejik odaklarımızdan biri olan dış ticaret finansmanında departman ortalamasının üzerinde bir performans göstererek yüzde 50’lik bir büyüme sağladık. İlk 10 milyar dolarlık dış ticaret işlem hacmine ulaştığımızı değerli buluyoruz. 6 ay “Döviz kaynaklarımızı aktif olarak değerlendirerek bilanço risklerimize katkı sağladığı gibi azaltıyoruz. Etkin kalite ve likidite anlamında ihtiyatlı yaklaşımımızı yeni yılda da sürdürüyor ve bu alanda olumlu yönde öne çıkıyoruz.”

“Örnek ve öncü adımlar atmaya devam edeceğiz”

Ufuk Uyan, temel stratejilerini müşteri odaklı olarak oluşturduklarını belirterek, müşterilerinin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik yenilikçi ürün ve hizmetler geliştirdiklerini ve bu doğrultuda süreçleri iyileştirdiklerini belirtti.

2025 yılında 10 milyon müşteriye en iyi müşteri deneyimini sunmayı hedeflediklerini kaydeden Uyan, “Uzman, özverili, genç ve dinamik çalışanlarımızın tüm emek ve çabaları, başarımızın taşıyıcılarıdır ve finansal sonuçlarımıza da yansımaktadır. 2023’ün kalan döneminde sektörümüz için örnek ve öncü adımlar atmaya devam edeceğiz.” değerlendirmesini yaptı.

haberarmutlu.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu