Ekonomi

Stellantis CEO’su Paris Otomobil Fuarı’nda ABD Pazarı Zorluklarıyla Yüzleşiyor

Stellantis CEO’su Carlos Tavares, bugün Paris otomobil fuarında otomobil üreticisinin son dönemde karşılaştığı zorlukları ele alacak. 30 Eylül’de şirketin ABD’deki pickup truck ve Jeep satışlarından elde ettiği yüksek kar marjlarına alışkın yatırımcıları şoke eden önemli bir kar uyarısının ardından, Stellantis hisseleri yılbaşından bu yana yaklaşık %45 değer kaybetti.

Tavares başlangıçta ABD’deki sorunları “küçük bir operasyonel hata” olarak nitelendirse de, geçen Cuma günü 2026’da emekliye ayrılacağını açıklaması ve büyük bir yönetim değişikliği duyurusu yatırımcıları rahatlatmaya yetmedi ve hisseler düşmeye devam etti. Peugeot üreticisi PSA ile Fiat Chrysler’ın başarılı birleşmesiyle Stellantis’in kurulmasında büyük payı olan Tavares, şimdi görev süresinin son 18 ayında şirketin karlılığını yeniden sağlamak için kritik bir dönemle karşı karşıya.

Paris otomobil fuarında Tavares, beş etkinliğe katılarak yoğun bir medya kampanyası yürütecek. Bu sayı, Renault CEO’su Luca de Meo’nun katılacağı etkinlik sayısına eşit ve BMW ve diğer otomobil üreticilerinin yöneticilerinden daha fazla. Tavares’in bu görünümleri, Stellantis’in daha uygun fiyatlı Çinli markalardan gelen yoğun rekabet, yumuşayan talep ve artan maliyetlerle mücadele ettiği bir döneme denk geliyor.

Analistler ve endüstri uzmanları, ABD’de Stellantis’in fiyatları çok yüksek tuttuğunu ve indirim sunmakta yavaş kaldığını, bunun sonucunda bayilerde araç fazlası oluştuğunu belirten önemli operasyonel hatalar tespit ettiler. Cox Automotive’den analist Erin Keating, Stellantis’in fiyatlandırmayı ayarlamaktaki isteksizliğinin envanter sorunlarına yol açtığına dikkat çekti.

Bu durum, Ford ve General Motors gibi rakiplerin modellerini güncelleyerek pazar payı kazanmasıyla daha da kötüleşiyor. Özellikle Ford’un Bronco SUV’u, Jeep’in hakimiyetine meydan okuyor.

Stellantis bayileri memnuniyetsizliklerini dile getirdi. Stellantis ulusal bayi konseyi başkanı Kevin Farrish, 10 Eylül’de doğrudan Tavares’e yazarak şirketin marka itibarı pahasına kısa vadeli karlara odaklanmasını eleştirdi. David Auto Group başkanı David Kelleher, Stellantis’in 2021’de kurulmasından bu yana aylık yeni araç satışlarında önemli bir düşüş olduğunu belirtti.

Şirket aynı zamanda gecikmeli yatırımlar nedeniyle United Auto Workers sendikasıyla potansiyel bir çatışmayla karşı karşıya ve Stellantis, sendikayı sözleşme ihlalleriyle suçlayan davalar açtı. Endüstri uzmanları, Stellantis’in uzun vadeli stratejinin bir parçası olarak dört ayrı ABD markasının geleceğini değerlendirmesi gerektiğini öne sürüyor.

Araba alışveriş uygulaması CoPilot’un CEO’su Pat Ryan, Stellantis’in 2019 ile 2024 arasında %50’lik bir artış gösteren fiyatlandırma stratejisini temel bir sorun olarak vurguladı. Enflasyon oranları %23 iken, Stellantis’in fiyat artışları piyasanın çok üzerinde gerçekleşti ve bu durum, 2025 modelleri gelirken satılması zor olan 2023 modellerinin fazlasıyla ellerinde kalmasına neden oldu.

Üçüncü çeyrekte ABD satışlarında %20’lik bir düşüşe yanıt olarak Stellantis “agresif” teşvikler sundu, ancak Gabelli Funds’tan Brian Sponheimer gibi analistler, bayi envanterini taleple uyumlu hale getirmek için üretim kesintilerinin gerekli olabileceğini öne sürüyor.

Stellantis bu zorluklarla yüzleşirken, şirketin araç tekliflerindeki çeşitlilik eksikliğini ve ayrı pazarlama ve tasarım ekiplerine sahip birden fazla markayı sürdürmenin yüksek maliyetlerini ele alması gerekiyor. Stellantis’in ABD pazarındaki ilerleyişi muhtemelen zor kararlar ve önemli marka yeniden yapılandırmaları içerecek.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

ikizce-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort