Haber

İlk yerli askeri motor teslimatı başladı

Türkiye’nin ilk 400 beygir gücündeki yerli askeri motorları (Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç – TTZA motor) yarın Vuran 4×4 araçlarda kullanılmak üzere teslim edilecek.

BMC Power tarafından düzenlenen etkinlikte firma gündemindeki projeler hakkında bilgi verildi ve Arifiye tesislerine teknik gezi yapıldı.

Gezi sırasında verilen bilgilere göre, şirketin Arifiye tesisleri yılda bin adet motor üretme kapasitesine sahip. Ankara’da kurulacak yeni üretim tesisi ile bu sayı ikiye katlanacak. Motorların yüzde 75’ten fazlası yerli olarak üretiliyor. İlk yerli askeri motor teslim töreninde 20 motor teslim edilecek.

BMC İcra Kurulu Üyesi ve Üst Yöneticisi Murat Yalçıntaş, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, BMC Power tarafından tasarlanıp üretilen ilk askeri motorun yarın törenle BMC Otomotiv’e teslim edileceğini ve motora törende isim vereceklerini söyledi. .

Geçtiğimiz günlerde BMC Otomotiv tarafından üretilen yerli motorlu Vuran 4×4 araçlarının teslimatı için tören düzenleyeceklerini belirten Yalçıntaş, Altay tankı ve bu tank için geliştirilen Batu motoru ile ilgili önümüzdeki günlerde düzenlenecek başka bir etkinlikte açıklamalarda bulunacaklarını bildirdi. 2 ay.

BMC Power’ı kara ve deniz platformları için ağır askeri güç grupları tasarlayan ve üreten firma olarak konumlandırdıklarını anlatan Yalçıntaş, tasarım faaliyetlerini İstanbul’da sürdürdüklerini, Türkiye’nin Avrupa’daki en modern ve en büyük motor test merkezini oluşturduklarını ifade etti. Arifiye’de. o yaptı.

Prototip ve ön seri üretimler için montaj atölyelerinin de Arifiye’de bulunduğunu belirten Yalçıntaş, bu güç kümelerinin süreç ve üretim merkezini Ankara’da kurmak için çalışmalara başladığını kaydetti.

BMC olarak zaman zaman haksız eleştirilere maruz kaldıklarını ve bunlara cevap vermediklerini vurgulayan Yalçıntaş, “Biz bir Türk firmasıyız, Türkiye için çalışıyoruz, Türk milletine ve Türk Silahlı Kuvvetlerine hizmet ediyoruz. çok açık, çok net ve tartışmaya izin vermiyor.” dedim.

Altay tankı için çalışmalarını sürdürdüklerini ve Fırtına obüsünün 2025 yılından sonra yerli güç grubu ile hizmet vereceğini belirten Yalçıntaş, 8×8 kamyona entegre edilen 155 milimetrelik obüsü 2023 yılında test edilmek üzere Türk Silahlı Kuvvetlerine teslim edeceklerini söyledi.

BMC’nin kabiliyetlerine dikkat çeken Yalçıntaş, “BMC olarak biz bir montaj fabrikası değiliz. BMC Power olarak mümkün olduğunca kendi tasarladığımız ve yerlileştirdiğimiz motorları üreten bir firmayız.” dedi.

En çok satan araç Kirpi; Altuğ 8×8 ve Altay tankına ilgi yüksek

BMC’nin ihracatta en çok satan ürününün Kirpi araçlar olduğunu ifade ederek, “Türkiye’de muadili yok, dünyada da fiyat ve kalite olarak neredeyse muadili yok. İhracata çok değer verdik. son 1,5 yılda yurt dışında ne verirsek onu alıyoruz.İletişimlerimde araçlarımızın beğenisini net bir şekilde gözlemledim.Geliştirdiğimiz bir kaç araç daha yurt dışında teste gitti.Bunlardan biri olan Altuğ 8×8 test edildi. yurt dışında büyük beğeni topladı.Önemli bir ihracat potansiyeli var gibi.Altay tankına ciddi bir talep göreceğiz.İlgi ve talep var.Sakarya’daki fırıncılarla yarışacağız gibi, peynir ekmek gibi gidecek. ” değerlendirmesini yaptı.

Ankara’da yeni üretim üssü kurulacak

BMC Power Genel Müdürü Mustafa Kaval, şirketin Türkiye’nin enerji ve iletim sistemlerinde dışa bağımlılığını en aza indirmek için kurulduğunu söyledi.

Üretimi Ankara Havacılık Uzay ve Havacılık İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nde kuracakları üretim üssünde gerçekleştireceklerini belirten Kaval, “Ankara’daki üretim üssü inşaatının bir an önce başlamasını bekliyoruz. ​70 bin metrekare BMC Power’a ayrıldı. Üretim ve ofis alanları olacak. Yıl sonu veya gelecek yıl. Yıl başında tamamlanmasını bekliyoruz.” dedim.

2800 çekirdekli harika bir bilgisayar altyapısına sahip olduklarının da altını çizen Kaval, güçlü bir mühendislik ve teknolojik altyapı ile çalışmalarını sürdürdüklerini vurguladı.

Üniversitelerle çalıştıklarını ve 200’den fazla yerli alt yükleniciye sahip olduklarını anlatan Kaval, motor ve şanzıman güç grubu için 5 binin üzerinde parçanın tasarım, analiz ve testlerini yaptıklarını ifade etti.

Aynı zamanda Kirpi-2’ye de güç sağlayacak

Test merkezinin 4 motor ve 4 şanzımanı test edebilecek bir altyapıya sahip olduğunu belirten Kaval, “TTZA motor dışında Azra, 1000 ve 1500 beygirlik Utku ve Batu motorlarımız var. Hepsinin prototipi var ve şu anda çalışıyor. test merkezi.” dedim.

Motorlar için yoğun bir test süreci yürüttüklerine işaret eden Kaval, TTZA motoru için şu ana kadar 143 bin kilometre yol yapıldığını bildirdi.

Kaval, TTZA motorlarının ilk uygulamasını bu yılın sonunda Kirpi-2 araçlarında gerçekleştireceklerini bildirdi.

Deniz platformlarına yönelik analiz çalışmalarına başladıklarını belirten Mustafa Kaval, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Korvet ve fırkateyn gibi büyük gemiler, yardımcı güç üniteleri, küçük teknelerin ana tahrik makinaları için çözümler üretebileceğimizi önemsiyoruz. Bazı revizyonlarla motorların kara tipi jeneratörlerde kullanılması söz konusudur. Hemen hemen tamamı Jeneratör üreticileri motorlarını yurt dışından temin ediyorlar.Onlar da farklı sınıflarda.Motor üretmeyi planlıyoruz.

Hibrit motorlar ve güç kümeleri konusunda paydaş ve öz kaynaklı çalışmalarımız var. Alternatif yakıtlar, yakıt hücreleri gibi konular da gündemimizde.”

Kaval, yıl sonuna kadar Marlin Silahlı İnsansız Deniz Aracı’nda kullanılacak motoru ortaya çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

TTZA ve Azra motor projelerinde dünyada yaygın olarak kullanılan bir şanzıman kullandıklarını anlatan Kaval, yol haritalarında 600 beygirden başlayarak bu motorlara uygun bir şanzıman üretmenin yer aldığını belirtti.

Kaval, “Ülkemizin güç kümelenmesinde dışa bağımlılığını ortadan kaldırmak ve bize verilen bu görevi en iyi şekilde yerine getirmek için var gücümüzle çalışıyoruz.” dedi.

haberdalaman.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu